خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

پیش بینی آینده سولانا از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰ | بهای ارز SOL چقدر خواهد شد؟


پیش بینی آینده سولانا از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰ |  بهای ارز SOL چقدر خواهد شد؟ | ایران ماین

رمز ارز سولانا (SOL) از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون، بیش از ۶۰۰ درصد توسعه داشته و شاید خود را به‌عنوان قاتل اتریوم اثبات کرده است. ازآنجایی که بسیاری از تریدرهای حوزه ارزهای دیجیتال درصدد پیداکردن بهترین پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند، در این مطلب به بررسی آینده سولانا و پیش بینی نرخ رمز ارز SOL برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰ می‌پردازیم.

همان‌طور که مشخص است، بازار کریپتو نوسان فوق‌العاده بالایی دارد و به‌همین دلیل، پیش‌بینی دقیق آینده ارزهای دیجیتال ازجمله سولانا غیرممکن است. این مطلب توصیه‌ای از سوی ارزدیجیتال برای خریدوفروش ارز SOL نیست و صرفاً جنبه آگاهی‌بخشی، بررسی و تحلیل دارد.

فهرست مطالب

Toggle

پیش بینی نرخ آینده سولانا از ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰

درکنار توسعه ۶۰۰ درصدی در سال کنونی (۲۰۲۴)، ارز سولانا از ابتدای تولد در سال ۲۰۲۰ تا کنون موفق به ثبت توسعه بالای ۱۹ هزار درصدی شده است! البته ناگفته نماند که در مقطعی در سال ۲۰۲۲، این رمز ارز با ریزش ۹۵ درصدی نسبت به سقف تاریخی خود روبرو شد و بسیاری کار آن را تمام‌شده می‌دانستند.

باوجودی‌که بسیاری از افراد پس از ریزش نرخ سولانا به محدودهٔ ۸ دلاری کار این پروژه را تمام‌شده می‌دانستند، ولی ورق در سال ۲۰۲۳ برگشت و سولانا توانست روی دیگر سکه را به همه نشان دهد.

به استناد داده‌های وب‌سایت دِبلاک (The Block)، تعداد آدرس‌های روزانه فعال این پلتفرم اکنون در سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور ۱۴۰۳) به بالای ۱.۵ میلیون آدرس رسیده است. البته این تعداد با سقف تاریخی تعداد آدرس‌های فعال روزانه این پلتفرم در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) برابر ۳.۶۱ میلیون آدرس، هنوز فاصله زیادی دارد.

روند تعداد آدرس‌های فعال پلتفرم سولانا در یک سال گذشته

باتوجه به تمام ویژگی‌های و قابلیت‌های سولانا، توسعه نرخ این رمز ارز در سال‌های آینده دور از انتظار نیست. در جدول زیر، خلاصه‌ای از پیش بینی آینده بهای ارز SOL برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰ را مشاهده می‌کنید:

سالکف بالقوه نرخمتوسط بالقوه نرخسقف بالقوه نرخ
۲۰۲۴۱۴۸/۸۱ دلار۱۵۸/۶۳ دلار۱۶۸/۴۵ دلار
۲۰۲۵۲۱۵/۲۶ دلار۲۴۸/۴۴ دلار۲۹۷/۹۲ دلار
۲۰۳۰۱,۳۴۵ دلار۱,۳۹۴ دلار۱,۶۵۸ دلار
۲۰۴۰۲۱,۴۵۳ دلار۳۱,۶۱۸ دلار۴۳,۰۶۶ دلار
۲۰۵۰ ۴۹,۸۵۹ دلار۵۴,۸۹۲ دلار۶۴,۹۹۷ دلار 

در ادامهٔ این قسمت، پیش‌بینی وب‌سایت چِنجِلی (Changelly) از آینده نرخ نشان SOL برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰ به تفکیک سال آورده شده است.

پیش‌بینی نرخ سولانا در ۲۰۲۴

بر اساس تحلیل تکنیکال سولانا، انتظار می‌رود حداقل نرخ SOL در سال ۲۰۲۴ برابر ۱۴۸/۸۱ دلار باشد. حداکثر نرخ بالقوه نیز روی ۱۶۸/۴۵ دلار پیش بینی شده است. به گفته چنجلی، متوسط نرخ این رمز ارز برای سال ۲۰۲۴ محدوده ۱۵۸/۶۳ دلاری خواهد بود.

پیش‌بینی نرخ سولانا در ۲۰۲۵

برای سال ۲۰۲۵ نیز پیش بینی چنچلی این است که سولانا می‌تواند به حداکثر نرخ ۲۹۷/۹۲ دلار برسد. حداقل نرخ برای این سال نیز محدوده ۲۱۵/۲۶ دلاری در نظر گرفته شده است. با این تفاسیر، متوسط نرخ ۲۴۸/۴۴ دلاری دور از انتظار نخواهد بود.

پیش‌بینی نرخ سولانا در ۲۰۳۰

اگر همه چیز طبق تحلیل‌ها پیش رود، ارز SOL در سال ۲۰۳۰ بین حداقل ۱,۳۴۵ و ۱,۶۵۸ دلار معامله خواهد شد. در این حالت، متوسط نرخ این نشان در محدوده ۱,۳۹۴ دلاری قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی نرخ سولانا در ۲۰۴۰

تحلیلگران سایت چنجلی، پیش بینی آینده نرخ سولانا در سال ۲۰۲۴ را حداقل لایه ۲۱,۴۵۳ و حداکثر آن را ۴۳,۰۶۶ دلار تخمین زده‌اند. باوجودی‌که شاید این رقم ها خیلی بعید به‌نظر برسند، ولی متوسط نرخ ۳۱,۶۱۸ دلاری هدف نرخ متوسط این افراد است.

پیش‌بینی نرخ سولانا در ۲۰۵۰

برای سال ۲۰۵۰ نیز سطوح کف و سقف به‌ترتیب روی ۴۹,۸۵۹ دلار و ۶۴,۹۹۷ دلار پیش بینی شده‌اند. متوسط نرخ هدف تحلیلگران سایت چنچلی نیز روی لایه ۵۴,۸۹۲ دلار قرار دارد.

تاریخچه بهای ارز سولانا از ۲۰۱۷ تا کنون

سولانا در سال ۲۰۱۷ توسط آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko) معرفی و توسط سولانا لبز (Solana Labs) ساخته شد. بااین‌حال، آغاز به‌کار رسمی این پروژه و رمز ارز SOL آن تا سال ۲۰۲۰ طول کشید. آخرین دور پیش‌فروش این نشان در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) روی نرخ ۰.۲۲ دلار انجام شد.

این رمز ارز درحال‌حاضر در شهریور ۱۴۰۳، در محدوده ۱۶۱ دلاری معامله می‌شود و از آغاز خرید و فروش خود تا کنون، بیش از ۱۹ هزار درصد توسعه داشته است.

نمودار نرخ سولانا از ابتدا تا وضعیت فعلی

روند نرخ سولانا در ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱

پس از عرضه در بازارهای معاملاتی، نرخ SOL با توسعه خوبی روبرو شد و خرید و فروش آن تا ژوئیه ۲۰۲۰ (خرداد ۹۹)، در محدوده ۰/۵ تا ۱ دلاری انجام گرفت. در این ماه، سولانا مقاومت ۱ دلاری را شکست و در مارس همان سال (اسفند ۹۹)، به ۱۰ دلار رسید.

باوجودی‌که در آن زمان سولانا در بازارهای معاملاتی خرید و فروش می‌شد، ولی بازهم توانست از سوی سرمایه‌گذاران خطرپذیر سرمایه قابل توجهی را جذب کردن کردن کند. در این رابطه، پیش‌فروش دیگری که توسط کمپانی‌های اندِریسن هورویتز (Andreessen Horowitz)، پالی‌چِین کپیتال (Polychain Capital) و آلامِدا ریسرچ (Alameda Research) در ژوئن ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰) صورت گرفت، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری شد.

علاقه زیاد سرمایه‌گذاران خطرپذیر، نقدینگی بالایی را برای این نظام زیستی به ارمغان آورد که نتیجه آن، ثبت سقف تاریخی سولانا در ۶ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۵ آبان ۱۴۰۰) روی ۲۶۰/۰۶ دلار بود. بااین‌حال، بازار خرسی انتهای سال ۲۰۲۱ باعث ورود سولانا به فاز تحکیم در محدوده ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلاری شد.

روند نرخ سولانا در ۲۰۲۲

آغاز سال ۲۰۲۲ با ریزش شارپ نرخ نشان سولانا همراه بود. در این زمان، مدیر اجرایی وقت بایننس، چانگ‌پنگ‌ژائو، از فروش نشان‌های FTT خود پس از فروپاشی صرافی FTX خبر داد. ازآنجایی که صرافی FTX و کمپانی خواهر آن یعنی آلامدا ریسرچ بزرگترین هولدرهای سولانا محسوب می‌شدند، ریزش بیشتر نرخ این رمز ارز نیز آغاز شد.

پس از ورشکستگی صرافی FTX و آغاز فروش نشان‌های سولانا توسط این دو نهنگ بازار، بهای ارز SOL به کف ۸/۴۲ دلاری رسید که بیانگر ریزش ۹۶ درصدی نسبت به سقف تاریخی آن بود.

روند نرخ سولانا در ۲۰۲۳

خوشبختانه سال ۲۰۲۳ با روند صعودی برای ارز SOL آغاز شد. اولین نشانه بازگشت احساسات مثبت به بازار این رمز ارز، در ژوئیه ۲۰۲۳ (تیر ۱۴۰۲) بود که آن را به محدوده ۳۰ دلاری رساند.

طی ماه‌های بعدی، ارز سولانا در محدوده ۲۵ دلاری معامله شد تا اینکه در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۳)، شاهد ظهور یک بازار فوق‌العاده صعودی بودیم؛ این اتفاق سولانا را به محدوده ۱۰۰ دلاری بازگرداند و در مارس آن سال (اسفند ۱۴۰۲) بار دیگر توانست مقاومت ۲۰۰ دلاری را از پیش رو بردارد.

روند نرخ سولانا در ۲۰۲۴

از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون نیز ارز SOL همچنان روند صعودی کلی خود را حفظ کرده و نسبت به نرخ شروع سال روی ۱۰۱ دلار تا امروز در سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور ۱۴۰۳) روی ۱۶۰ دلار، نزدیک به ۶۰ درصد توسعه داشته است.

آینده نرخ رمز ارز سولانا از دید وب‌سایت‌های تحلیلی

امروزه، وبسایت‌های مختلف با استفاده از تحلیل تکنیکال و الگوریتم‌های هوش مصنوعی خود، به تحلیل و پیش بینی آینده نرخ ارزهای دیجیتال می‌پردازند. باوجودی‌که استفاده از این وبسایت‌ها برای کسب دید نسبت به آینده نرخ ارزهای دیجیتال خوب است، ولی اتکای صرف به آن‌ها می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد.

اینوستینگ‌هِیون

پیش‌بینی تحلیلگران سایت اینوستینگ‌هِیون (InvestingHaven) برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به‌صورت زیر است:

سال ۲۰۲۴

تحلیلگران این وبسایت با درنظرگیری احتمال حرکت سولانا از ناحیه مقاومت به سمت پشتیبانی در طول سال ۲۰۲۴، منتظر نزول نرخ این رمز ارز در اواخر تابستان سال کنونی هستند. در این حالت، ریزش بهای ارز SOL به محدوده ۸۲/۸۴ تا ۱۱۸/۸۸ دلاری محتمل خواهد بود.

تحلیل تکنیکال نرخ سوالانا در سال ۲۰۲۴ میلادی

سال ۲۰۲۵

ولی پیش بینی این وبسایت از آینده سولانا برای سال ۲۰۲۵، صعودی است. اینوستینگ‌هِیوِن نوشته که الگوی فنجان و دسته معکوس بزرگی در چارت نرخ سولانا درحال تشکیل‌شدن است. در بلند مدت، این نوع الگوی نموداری بسیار صعودی است. باوجوداین، برای رهاسازی چنین نیروی صعودی، ریزش نرخ اولیه غیرقابل اجتناب است.

تحلیل تکنیکال نرخ سوالانا در سال ۲۰۲۵ میلادی

اهداف قیمتی این سال، ۳۰۰، ۵۰۰ و ۱,۰۰۰ دلار هستند. ولی متوسط نرخ سولانا برای ۲۰۲۵، محدوده ۶۵۰ دلاری درنظر گرفته شده است.

بی‌تی‌سی دایرکت

پیش بینی سایت بی‌تی‌سی دایرکت (BTCDirect) از آینده بهای ارز SOL برای سال‌های ۲۰۲۴، ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ به‌صورت زیر است:

سالکف بالقوه نرخسقف بالقوه نرخ
۲۰۲۴۸۲/۲۷ دلار۲۰۸/۴۸ دلار
۲۰۲۵۲۰۳/۷۴ دلار۲۴۰/۳۷ دلار
۲۰۳۰۶۳۹/۴۶ دلار۷۱۰/۴۳ دلار

بِنزینگا

سایت بنزینگا (Benzinga) نیز با استفاده از الگوریتم‌های تحلیلی خود، متوسط نرخ پیش بینی‌شده برای آینده سولانا در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰ را به‌صورت زیر اعلام کرده است:

سالمتوسط بالقوه نرخ
۲۰۲۴۱۵۷/۲۵ دلار
۲۰۲۵۱۹۳/۸۱ دلار
۲۰۳۰۱,۲۰۷ دلار
۲۰۴۰۱۹,۰۴۸ دلار
۲۰۵۰۴۴,۲۲۴ دلار

کوین‌پِدیا

به پیش بینی وبسایت کوین‌پدیا (CoinPedia)، کف، سقف و متوسط بهای ارز SOL برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ به‌صورت زیر است:

سالکف بالقوه نرخمتوسط بالقوه نرخسقف بالقوه نرخ
۲۰۲۴۹۰ دلار۱۷۰ دلار۵۰۰ دلار
۲۰۲۵۲۰۹/۹۱ دلار۵۷۹/۹۵ دلار۷۵۰ دلار
۲۰۳۰۹۸۷/۹ دلار۱,۳۵۹/۱۶۵ دلار۱,۶۷۲/۱۵ دلار

سولانا (SOL) چیست؟

سولانا یک زنجیره بلوکی لایه ابتدایی است که در سال ۲۰۲۰ شروع به کار کرد. این پلتفرم از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند و از نظر تئوری، قادر به پردازش حداکثر ۶۵,۰۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) است. سولانا با استفاده از مفهومی جدید به‌نام اثبات تاریخچه (PoH) در الگوی اثبات سهام خود، تراکنش‌ها را مقیاس‌پذیرتر می‌کند.

هدف اصلی سولانا اجرای برنامه‌های قرارداد هوشمند است که به لطف قابلیت توسعه خود، این کار را با هزینه کمتری نسبت به اتریوم انجام می‌دهد. در نتیجه، این پلتفرم میزبان تعداد زیادی از پروژه‌های جدید است که باعث بالا رفتن هرچه بیشتر محبوبیت آن در فضای کریپتو می‌شود.

فاندامنتال‌ سولانا چگونه بنظر می‌آید؟

سولانا یک زنجیره بلوکی بسیار کارآمد، سریع، مقاوم در برابر سانسور و به‌شدت امن است. این پلتفرم از ماهیت بدون نیاز به کسب اجازه فناوری زنجیره بلوکی برای ارائه راه‌حل‌های کارآمد دیفای (امو مالی بدون مرکزیت) استفاده می‌کند.

اگرچه فعالیت اولیه روی این پروژه از سال ۲۰۱۷ آغاز شد و در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد، ولی تازه در سال ۲۰۲۱ مورد توجه فعالین حوزه کرپیتو قرار گرفت و به محبوبیت رسید. سولانا درحال‌حاضر در شهریور ۱۴۰۳، با نرخ بازار ۷۴ میلیارد دلاری، در رتبه پنجم ارزهای دیجیتال برتر قرار دارد.

ویژگی‌های زنجیره بلوکی سولانا کدام‌اند؟

سولانا از یک مکانیزم اجماع بدیع به نام اثبات تاریخچه استفاده می‌کند که باعث بالا رفتن سرعت و کارآمدی آن می‌شود. این پلتفرم توان پردازش تا ۶۵,۰۰۰ تراکنش در ثانیه را دارد و قادر به بالا رفتن قابلیت توسعه خود تا یک میلیون تراکنش در ثانیه است. درحال‌حاضر، این پلتفرم بیش از ۲,۳۰۰ نود اعتبارسنج دارد که باعث تمرکززدایی بیشتر آن نسبت به زنجیره بلوکی‌هایی مانند ریپل و استلار می‌شود.

علاوه‌براین، سولانا تقریباً هیچ کارمزدی برای تراکنش‌ها دریافت نمی‌کند که یک مزیت بزرگ در مقایسه با کارمزدهای گس گران‌نرخ پلتفرم اتریوم به شمار می‌رود. این ویژگی به‌همراه زمان ساخت بلاک ۴۰۰ میلی‌ثانیه‌ای، سولانا را به یکی از بهترین پلتفرم‌های بلاک چینی بدون مرکزیت در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

چه عواملی بر آینده نرخ سولانا اثر می‌گذارند؟

از نظر تاریخی، علاقه سرمایه‌گذاران نهادی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر اثر زیادی بر بهای ارز SOL داشته است. ولی به‌غیر از این عامل، فاکتورهای دیگری نیز روی نرخ این رمز ارز تأثیرگذارند از جمله:

توکنومیکس سولانا

عواملی مانند توزیع نشان، تقاضای کاربران و رویدادهایی نظیر نشان سوزی یا رهاسازی نشان‌ها، بر عرضه و تقاضای ارز SOL اثر می‌گذارند و نرخ بازار سولانا را در حال و آینده متحول می‌کنند.

برخلاف بعضی از ارزهای دیجیتال که دارای سقف مشخصی هستند، یکی از ویژگی‌های کلیدی توکنومیکس سولانا، عرضه نامحدود آن است. این موضوع امکان دارد دلواپسی‌هایی را در رابطه با تورم اقتصاد آن ایجاد کند، ولی این پروژه با نرخ عرضه نزول‌یابنده خود، چنین دلواپسی‌هایی را برطرف کرده است.

مقررات حوزه دیفای

جایگاه Solana در بازار کریپتو با توسعه امور مالی بدون مرکزیت در هم تنیده است. برنامه‌های دیفای ساخته‌شده بر بستر این پروژه به ارز SOL برای انجام تراکنش‌ها و ویژگی‌ها متکی هستند، بنابراین نرخ این نشان نسبت به تغییرات مقررات تأثیرگذار بر چشم‌انداز دیفای، حساس است.

مقررات روشن می‌تواند با مشروعیت‌بخشی و ایجاد و ثبات در دیفای، کاربران و سرمایه‌های جدید را جذب کردن کردن کرده و تقاضا برای خرید ارز SOL را بالا رفتن دهد و نهایتاً، باعث بالا رفتن نرخ آن شود. از سوی دیگر، مقررات بیش از حد محدودکننده یا نامشخص می‌تواند عدم اطمینان را به‌همراه داشته باشد که باعث اختلال و تأثیرگذاری معکوس بر تقاضا و نرخ سولانا در آینده شود.

احساسات بازار و پذیرش بیشتر

احساسات بازار نقش مهمی در تأثیرگذاری بر نرخ سولانا دارد. اخبار مثبت راجع به فناوری‌های این پلتفرم، مشارکت‌های احتمالی یا تغییرات جدید می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را بالا رفتن داده و نرخ SOL را بالا ببرد. بالعکس، روندهای منفی می‌تواند منجر به نزولی شدن نرخ این رمز ارز شود.

علاوه‌براین، نرخ پذیرش زنجیره بلوکی سولانا و استفاده از آن در زمینه‌هایی مانند ساخت برنامه‌های بدون مرکزیت (dApps) نیز روی نرخ SOL تاثیرگذار هستند.

توسعه‌های آتی و رقابت بازار

توسعه‌های بزرگ نیز یک عامل حیاتی تأثیرگذار دیگر بر آینده نرخ سولانا هستند. با دستیابی به انتظارات فناورانه یا عدم تحقق آن‌ها نظیر ارتقاء پلتفرم یا قابلیت‌های جدید، نرخ نشان SOL هم نوسان می‌کند.

رقابت در بازار رمزارزها نیز بر نرخ Solana اثر می‌گذارد. توانایی این نظام زیستی در متمایز کردن خود با تأکید بر نقاط قوتی نظیر سرعت، ایمنی و قابلیت توسعه و همچنین پشتیبانی هرچه بیشتر از توسعه‌دهندگان، در بالا رفتن مزیت رقابتی سولانا مؤثر است.

نقدینگی بازار و مقدار خرید و فروش

نقدینگی بازار و مقدار خرید و فروش نیز بر بهای ارز SOL اثر دارند. لیکوییدیتی (نقدینگی) بالا و مقدار خرید و فروش زیاد معمولاً بیانگر فعالیت قوی بازار هستند که بسته به شرایط گسترده‌تر بازار، می‌توانند به ثبات نرخ یا نوسانات سولانا کمک کنند.

آینده سولانا؛ نقشه راه و برنامه‌های آتی سولانا چیست؟

آینده ارز Solana

توسعه‌دهندگان سولانا در خبری در وب‌سایت رسمی این پروژه، برنامه‌های آتی در نقشه راه آن را شامل موارد زیر اعلام کرده‌اند:

راه‌اندازی برنامه نشان اکستنشن

در اوایل سال ۲۰۲۴، توسعه‌دهندگان از راه‌اندازی برنامه‌ای تحت عنوان نشان اکستنشن (Token Extension) خبر دادند. این برنامه ویژگی‌های جدیدی را برای انعطاف‌پذیرتر کردن ساخت نشان بر بستر سولانا به ارمغان خواهد آورد.

راه‌حل نشان اکستنشن که با همکاری نهادهای بزرگ توسعه یافته است، بدون نیاز به استفاده از برنامه‌های شخص ثالث، قابلیت‌هایی را در لایه برنامه نشان ارائه می‌دهد. این امر در عین حفظ سازگاری، ساخت برنامه‌های نشان باز و قابل شخصی‌سازی را بسیار آسان‌تر می‌کند.

توسعه فایردنسر و کلاینت‌های جدید

در سال ۲۰۲۳، اولین نسخه از بازسازی کامل کلاینت اعتبارسنج سولانا به‌نام فایردنسر (Firedancer) که توسط تیم جامپ (Jump) ساخته شده بود، روی تست‌نت آن فعال شد. این بازنویسی کامل کدهای اعتبارسنج، بخش‌های پلتفرم، زمان اجرا و اجماع را بهینه می‌کند. کلاینت فایردنسر با حذف موانع نرم‌افزاری، باعث همگام‌شدن پلتفرم سولانا با توسعه‌های سخت‌افزاری آینده می‌شود.

البته فایرنسر تنها یکی از کلاینت‌های اعتبارسنج جدید است که به‌عنوان جایگزین کلاینت اصلی این نظام زیستی ساخته شده است. از دیگر کلاینت‌های در دست ساخت شامل موارد زیر هستند:

  • جیتو (Jito-Solana): به‌روزرسانی فورک‌شده از کلاینت اصلی سولانا لبز که توسط جیتو لبزساخته شده است.
  • سیگ (Sig): بازنویسی کامل یک کلاینت اعتبارسنج به زبان زیگ (Zig) توسط کمپانی سیندیکا (Syndica).
  • تاینی دنسر (TinyDancer): یک کلاینت سبک.

بهتر است که بدانیم وجود کلاینت‌های اعتبارسنج اضافی، پلتفرم را مقاوم‌تر، پایدارتر و امن‌تر می‌کند.

پشتیبانی سازمانی

طی سال ۲۰۲۳، اطلاعیه‌های متعددی از سوی نهادهای بزرگ و سنتی درخصوص پشتیبانی‌های اساسی از نظام زیستی سولانا منتشر شد. برنامه‌های توسعه نودهای بلاک چینی این پلتفرم اکنون روی خدمت وب آمازون موجود قرار گرفته‌اند. کمپانی‌هایی که قصد ساخت پروژه روی پلتفرمٔ سولانا را دارند، قادر به پیاده‌سازی نودهای اجماع و RPC خود با کمترین نیازمندی تکنولوژیکی هستند.

سؤالات متداول

آیا سولانا سرمایه گذاری خوبی است؟

ارز بومی پلتفرم سولانا به‌نام SOL تاکنون توسعه قیمتی خوبی داشته است و همچنان پتانیسل توسعه بیشتر را دارد. باوجوداین، پیش از خرید سولانا مطالعات کامل شخصی خود را باید انجام دهید. هیچ امر قطعی در بازار کریپتو وجود ندارد.

نرخ سولانا در آینده چقدر خواهد بود؟

پیش بینی دقیق نرخ آتی سولانا تقریبا غیرممکن است. ولی به استناد نتایج الگوریتم‌ها و دستیارهای هوش مصنوعی وب‌سایت‌های تحلیل، احتمال توسعه نرخ آن در آینده وجود دارد.

آیا نرخ سولانا به هزار دلار می‌رسد؟

باوجودی‌که هزار دلاری شدن سولانا در کوتاه مدت تقریبا بعید است، ولی بعضی از وبسایت‌های تحلیلی از احتمال هزار دلاری شدن نرخ این رمز ارز تا سال ۲۰۳۰ خبر داده‌اند.

جمع‌بندی

سولانا به‌دلیل عوامل فاندامنتال قوی خود توانسته به یکی از محبوب‌ترین زنجیره بلوکی‌ها برای ساخت برنامه‌های بدون مرکزیت و نشان‌های غیرمثلی تبدیل شود. رمز ارز بومی این پلتفرم با نماد SOL نیز باوجود فرازونشیب‌های زیاد از زمان عرضه در سال ۲۰۲۰ تا کنون، همچنان ارز برتر بازار به شمار می‌رود و در رتبه پنجم ارزهای برتر از نظر مارکت‌کپ یا همان نرخ بازار قرار دارد. پیش بینی آینده نرخ سولانا با تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، برای تصمیم‌گیری نسبت به زمان مناسب خریدوفروش آن ضروری است.